Nauti tyhjyydestä

Jari Tamminen: Nauti tyhjyydestä ja muita vastamainoksia

Kasvoin perheessä, jossa luettiin vasemmistolaista Voima-lehteä ja askarreltiin vastamainoksia. Vastamainokset ovat tunnettujen kaupallisten tuotteiden mainosten muunnelmia, joiden tarkoitus on kääntää mainoksen viesti päälaelleen, yleensä kritisoidakseen mainosta ironian tai sarkasmin kautta. Lapsena vastamainokset eivät olleet mitään muuta kuin ... Lue koko vinkki »
Häiriköt

Jari Tamminen: Häiriköt : Kulttuurihäirinnän aakkoset

Kulttuurihäirintä (culture jamming) on taidetta, joka iskee laillisin ja laittomin keinoin mainostajien ja kuluttajien väliin. Mainokset ja mainostajat hallitsevat julkista tilaa, ja kulttuurihäiriköt valtaavat tilaa takaisin mainosten ja markkinoinnin omilla aseilla. Ainakin kaikille Voimaa lukeneille tuttuja ovat vastamainokset, jotka pilkkaav... Lue koko vinkki »