Miia Moisio: Toivon kirja : narsistin haavoittamalle

Toivon kirja : narsistin haavoittamalle

Tämä pieni, kaunis kirja kuuluu Hidasta elämää -sarjaan. Miia Moisio on kirjoittanut useammankin kirjan asioista, jotka ovat vaikeita, mutta miten toivoa kuitenkin on.

Toivon kirja : narsistin haavoittamille on erittäin vaikuttava teos ja siinä on vankkaa asiaa. Nykyään tuntuu, että kaikki exät ovat narsisteja. Jokaisen kuitenkin kannattaa lukea tämä kirja, niin selviää kuka ja millainen on narsisti. Heillä kun on paljon yhdistäviä piirteitä.

Monet narsistin uhrit kärsivät monenlaisista oireista ja traumoista. Ahdistus on paha ja itsensä soimaaminen: kuinka sitä onkin ollut typerä, miten on saattanut sillä lailla hairahtua. Toivon kirja vapauttaa näistä syytöksistä. Narsisti osaa ”rakkauspommittaa” niin taitavasti, että siinä ei silloin ole sijaa muulle.

Kirja lempeästi opastaa ja tukee, miten selviytyä, koska se on mahdollista. Kun minäkuva on vääristynyt, miten sen saa oikaistua. Kun on jo alkanut uskoa siihen, että on huono ihminen, niin kuinka sen saa muutettua.

Moisio kuvailee narsistin uhria ikään kuin Tuhkimoksi ja kun on hypännyt kurpitsavaunuihin, kaikki alussa niin mahtava alkaa näyttää ihan joltain muulta. Miten päästä pois siitä tilanteesta? Se on vaikeaa, koska narsistin kanssa suhde on vangitseva.

Narsistin jättämää haavaa on mahdollista hoivata, jolloin sinusta voi kaiken koetun jälkeen hioutua kirkas timantti.

Uskoisin todella, että kaikki ne, jotka käyvät läpi tai ovat läpikäyneet suhteen narsistin kanssa, saavat tästä kirjasta tukea. Uskoa siihen, että toivoa on. Tietyt säännöt ovat olemassa, joita noudattaen selviää.

Haluatko saada edellisen viikon kirjavinkit suoraan sähköpostiisi joka maanantai? Tilaa uutiskirjeemme tästä ja liity listan 1 319 tilaajan joukkoon! Jos haluat tietoa uusista vinkeistä nopeammin, tilaa Telegram-kanavamme!