Peter Criss ja Larry Sloman: Kissin kissamiehen elämä

Kissin kissamiehen elämä

Amerikkalaisen Kiss-bändin rumpalin omaelämäkerta Kissin kissamiehen elämä lupaa sensuroimattoman selonteon miehen elämästä. Lupaukset pidetäänkin, sillä kirja avaa erityisesti Kissin alkuvaiheita laajasti.

Peter Criss on varsin tunteikas henkilö. Koko elämänsä ajan hänellä on ollut vaikeuksia sopia mihinkään, ja tämä tulee kirjan kautta nopeasti selville. Riitoja syntyy jatkuvalla tahdilla bändikavereiden, puolisojen ja muiden ihmisten kanssa.

Vähän väkisinkin kirjasta tulee mieleen katkera ja suora tilitys. Se ruotii armottomasti bändin jäsenten toilailuja ja paljastaa asioita, joista on vaiettu. Ainoastaan se, ettei Criss itse väistä omista toilailuistaan kertomista estää sanomasta kirjaa pelkäksi arvosteluksi Kissin johtohenkilöitä Gene Simmonssia ja Paul Stanleytä kohtaan.

Itsekeskeisyyden ja itse aiheutettujen ongelmien takaa löytyy kuitenkin koskettava tarina. Crissin sota kaikkia ympärillä olevia kohtaan, bändin jäsenten henkinen väkivalta ja siitä selviytyminen on lukemisen arvoista.