Markku Vierula: Löydä kilpailuetusi : Käsikirja strategian ja brändin kehittämiseen

Löydä kilpailuetusi -kirjan kansi. Vaaleansinisellä taustalla mustaa tekstiä. Toisesta Löydä-sanan ö-kirjaimen pisteestä lähtee ajatuskupla, jossa on idealamppu.

Osta kirja itsellesi

(Kirjavinkit.fi saa komission linkkien kautta tekemistäsi ostoksista.)

Yrityksen menestymisen salaisuus on periaatteessa yksinkertainen: jokin erityinen vahvuus antaa sille etulyöntiaseman markkinoilla. Muodollisemmin muotoiltuna: yrityksellä on kilpailuetu suhteessa muihin yrityksiin.  

Markku Vierula on pitkänlinjan liikkeenjohdon konsultti, jolla on monipuolinen kokemus yritysmaailmasta luovana suunnittelijana, yrittäjänä, hallitusammattilaisena ja myös tietokirjailijana.  

Vierulan teos Löydä kilpailuetusi : Käsikirja strategian ja brändin kehittämiseen johdattaa lukijan menetelmään, joka auttaa ymmärtämään ja kehittämään markkinalähtöistä kilpailuetua. Ydinviesti on, että yritysten kannattaa siirtyä tuotelähtöisestä ajattelusta markkinalähtöiseen ajatteluun ja keskittyä vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin. Kirja soveltuu erityisesti yksinyrittäjille, pienyrittäjille ja PK-yrityksille. 

Kirja esitellään Vierulan kehittämän menetelmän teoreettisia lähtökohtia, kuvataan työkaluja menetelmän käytäntöön viemiseen ja kerrotaan esimerkkejä suomalaisista yrityksistä, joiden strategian analysointiin menetelmää sovelletaan. 

Lähtökohtana on Vierulan havainto, että vain harva suomalainen yritys on laatinut kilpailuetuun perustuvan strategian. Kilpailuedun tunnistaminen tai luominen on kuitenkin kriittinen asia, sillä se määrittää pitkälti yrityksen menestyksen markkinoilla. 

Kilpailuetua ei voi kopioida, jokaisen yrityksen on kehitettävä se itse. Kehittäminen on luova prosessi, jossa tunnistetaan yrityksen vahvuuksia ja tutkitaan erilaisia vaihtoehtoja parhaimman ratkaisun löytämiseksi. Tähän kehitystyöhön kirjassa on paljon ideoita ja selkeitä työkaluja, joista yritys voi valita omaan tilanteeseensa parhaiten sopivat. Tärkeintä on muistaa, että kilpailuetu syntyy tuottamalla arvoa asiakkaille. 

Kirjan lukuisat yritysesimerkit havainnollistavat teorian ja työkalujen merkitystä kuvaamalla yritysten toimintaa, liikeideoita, strategista valintaa ja kilpailuetuja. Yritysesimerkit ovat mielenkiintoisia ja houkuttelevat tutustumaan esiteltyihin yrityksiin tarkemmin. Ilahduttavaa huomata miten innovatiivisia yrityksiä Suomesta löytyy!  

Kirjaan kannattaa tarttua, jos haluaa ymmärtää, miten kehitetään yrityksen strategista kilpailuetua. Se tarjoaa käytännönläheisiä esimerkkejä ja selkeitä työkaluja, joilla yritys voi erottautua markkinoilla ja menestyä kestävästi.  

Laila

Luen kaikenlaista kirjallisuutta rikastaakseni maailmankuvaani ja lisätäkseni ymmärrystä maailmasta. Samasta syystä harrastan myös kirjoittamista, joka avaa minulle uusia mahdollisuuksia todellisuuden ja oman itseni ymmärtämiseen. Kaikki vinkit »

Tilaa Kirjavinkit sähköpostiisi

Haluatko saada edellisen viikon kirjavinkit suoraan sähköpostiisi joka maanantai? Tilaa uutiskirjeemme tästä ja liity listan 1 352 tilaajan joukkoon! Jos haluat tietoa uusista vinkeistä nopeammin, tilaa Telegram-kanavamme!

Tilaamalla uutiskirjeen hyväksyt, että lähetämme sinulle sähköpostia ja lisäämme sähköpostiosoitteesi osoiterekisteriimme. Voit peruuttaa tilauksesi koska tahansa. Kirjavinkit.fi:n rekisteriseloste.

Aikaisempia kirjavinkkejä

Ladataan lisää luettavaa...