Tilda Laaksonen: Jäljillä 3 : Hyytäviä rikostarinoita maailmalta

Jäljillä 3

Tilda Laaksonen Jäljillä-kirjasarja on edennyt jo kolmanteen osaansa. Jäljillä 3 : Hyytäviä rikostarinoita maailmalta käy läpi seitsemän yhdysvaltalaista tapausta.

Laaksosen Jäljillä 3 etenee kronologisesti 1960-luvulta nykypäivään. Kirjassa käsitellään Joan Rischin katoamista, Son of Samin tapausta, New Yorkin Central Parkissa tapahtunutta raiskausta, Shanda Sharerin murhaa, Natalee Hollowayn katoamista Aruballa, Lululemon-liikkeessä tehtyä murhaa ja Murdaughin suvun edesottamuksia. Kirjan edetessä pystyy seuraamaan myös rikostutkinnan kehittymistä.

Laaksosen teoksen tyyli on tuttu hänen edellisestä kirjoistaan sekä hänen Jäljillä-podcastistaan. Tällä kertaa kirjan rikostapaukset olivat minulle tuttuja, mutta Laaksonen toi esiin uusia näkökulmia. Jokainen murha on tragedia, mutta Shanda Sharerin tappo on raakuudessaan järkyttävä.

Raiskauksesta tuomittu Central Parkin viisikko koki oikeusmurhan ja menetti ison siivun elämästään istuessaan syyttömänä vankilassa. Ensimmäisen tutkinnan aikana tapaukseen otti kantaa myös Donald Trump, eikä hän tiettävästi ole muuttanut mieltään, vaikka viisikko on julistettu syyttömäksi.

Laaksosen kuvaamat vaikutusvaltaisen Murdaughin suvun kähminnät, epäselvät kuolemantapaukset ja murhat jättivät puolestaan turhautuneeksi ja vihaiseksi.

Laaksonen lukee itse Jäljillä 3 -äänikirjan, joten hänen podcastinsa kuuntelijoille ja true crimesta kiinnostuneille kirja on sekä laadukasta luettavaa että kuunneltavaa.

Haluatko saada edellisen viikon kirjavinkit suoraan sähköpostiisi joka maanantai? Tilaa uutiskirjeemme tästä ja liity listan 1 317 tilaajan joukkoon! Jos haluat tietoa uusista vinkeistä nopeammin, tilaa Telegram-kanavamme!